11 maanden verder

Bijdragen geplaatst door leden die vinden dat iedereen deze mogen inzien.
Dit forum is openbaar maar alleen leden kunnen hier op reageren.
Plaats reactie
Rin
Geslacht: vrouw

11 maanden verder

Bericht door Rin » 18 nov 2014, 23:55

Ik ben eindelijk, na 11 maanden, financieel onafhankelijk. Ik moet echt zeggen dat ik het heel snel voor elkaar heb. Sommige op dit forum zijn nog steeds bezig met het regelen van de scheiding en de financiële kant. Als je kinderen hebt dan blijft het een voortdurend proces. Ik moet werkelijk helemaal opnieuw beginnen. Het vergt heel veel geduld, maar bij iedere tegenwerking, iedere nieuwe ervaring, iedere nieuwe ontmoeting, merk je dat je steeds die stap neemt. Je gaat verder met leven. Je laat steeds meer los. Gevoelsmatig blijf ik betrokken bij zijn proces, waarschijnlijk omdat ik hem zo goed ken en mijn kind wil beschermen. Je voelt ook een soort medelijden, omdat je iemand een kant op ziet gaan die, volgens jou en alle jaren dat je samen was, niet bij hem of haar past. Was die persoon altijd al zo? Is dit zijn aard? Je kan er niks mee. Je sluit iets af en laat het je niet meer raken. Het raakt je ook niet meer zo als in het begin en je maakt daadwerkelijk plannen voor de toekomst. Als je zoveel jaren samen bent geweest en je hebt al die intieme momenten meegemaakt. Samen gelachen, samen gehuild bij de geboorte van jullie kind, dan is het onbegrijpelijk dat die persoon je zo wilt raken, je zoveel pijn wilt doen. Je bent er zo lang mee bezig om het te begrijpen. Waarom wil iemand zich zo afstoten?, waarom valt er niks meer te bepraten? Soms overkomt dit mensen gewoon en je zal nooit een antwoord krijgen. Het moment dat jij je beter gaat voelen, weer een nieuwe liefde vindt, een beter leven hebt opgebouwd, komen zij tot het besef dat het misschien niet het leven is wat ze hadden gewild. Gaan ze zo ver dat er geen weg meer terug is? Open je de deur nog als ze over een paar jaar bij je aankloppen? Er blijft altijd een zwak voor de persoon waar je zo lang mee samen leefde, omdat je verdomd goed weet wat er mis is en was. Maar tja...je leeft maar 1 keer en het leven draait niet alleen maar om die persoon met zijn crisis. Je moet het zelf maken en zorgen dat je geniet van je kinderen. De tijd dat zij jong en onbezorgd moeten kunnen zijn komt nooit meer terug. Geniet van ze.
In the midst of winter i found there was within me an invincible summer

Isabelle

Re: 11 maanden verder

Bericht door Isabelle » 19 nov 2014, 22:21

Lieve Rin,
je hebt het zo mooi verwoord. Knap van je hoe ver je al staat, ik wou dat ik ook al zo ver stond!
liefs

Rin

Bericht door Rin » 19 nov 2014, 23:12

Ik ben gaan regelen om mezelf en kind financieel te beschermen. Ik wist dat het financieel een drama zou worden als ik dat niet had gedaan. Ik ken mijn ex. Dat je geluk niet kan kopen is hem nu nog niet duidelijk. Aanzien en zoeken naar 'het geluk' is bij de meesten een dure aangelegenheid. Ik start zonder huis, baan en man, maar heb mijn kind de meeste tijd en ik kan het gelukkig financieel een tijdje uitzingen. Emotioneel is het al een stuk makkelijker, maar ik ben door een hel gegaan. Ik heb heel veel gepraat en heb gelukkig heel veel lieve mensen om me heen die wel eens hor en dol van me worden. Het afstoten is met zo'n grof geweld gegaan. Ik ben niet de makkelijkste geweest en begrijpen zal ik het nooit. Het enige wat je kan doen is voor jezelf kiezen, zaken zo snel mogelijk regelen, verwerken en uiteindelijk weer gaan genieten. Sterkte!

10eke
Bom: Gevallen

Bericht door 10eke » 20 nov 2014, 19:55

Rin, ik en alle andere leden op dit forum weten hoe heftig dit voor jou is geweest.
Soms raakt het je nog, als het met je dochter te maken heeft en dat is een moeder eigen.
Maar je bent er nog en sterker en wijzer als ooit!
Je bent een liefdevol, temperamentvol, verstandig mens en er zal iemand op je pad komen die dat ziet en waardeert!
Misschien ren je hem binnenkort omver. :lol:
Jij komt er wel, zeker weten.
Geniet van je dochter en het leven meid.
dikke knuffel van mij hoor, liefs 10eke.

Rin

Bericht door Rin » 21 nov 2014, 21:13

Ik zou willen dat ik jouw nuchterheid had en laat ik hem of hij mij maar omver rennen. Waarschijnlijk zal ik hem dan eerst vertellen dat ik hem een idioot vind die op moet passen :D xxx

10eke
Bom: Gevallen

Bericht door 10eke » 25 nov 2014, 07:26

En hij zal er om lachen.....

Plaats reactie