ook mijn verhaal

Bijdragen geplaatst door leden die vinden dat iedereen deze mogen inzien.
Dit forum is openbaar maar alleen leden kunnen hier op reageren.
Plaats reactie
unhappy

ook mijn verhaal

Bericht door unhappy » 25 mar 2012, 20:12

Hier is mijn verhaal dan.. het begon eigenlijk in 2008; kleine tekenen van raar gedrag maar toen pikte ik ze nog niet op in Juni heeft hij iets vreselijks gedaan waarvan ik nu denk dat dat het begin is geweest van “de verandering”. Augustus hebben we nog met ons drietjes; mijn mc-er, mijn dochter en ik een hele mooie reis door Amerika gemaakt; mc-er had hem thuis helemaal gepland van dag tot dag maar toen we terugkwamen zei hij heel boos tegen mij; het was wel “jullie”vakantie he! En toen begon hij in oktober steeds te zeggen; ik wil weer verliefd op je worden.. je moet veranderen.. en hij bleef dat constant herhalen (ik begreep het niet; we waren 24 jaar samen). In Januari.. vroeg ik hem.. ben je verliefd? En het antwoord was; ja. Toen volgde een vreselijke tijd want hij wilde toch naar een relatietherapeute.. deed nog leuke dingen met ons.. waardoor wij steeds hoop hadden. Maar het was helemaal mijn man niet meer.. het was net alsof er iemand anders in zijn huid gekropen was. En natuurlijk was daar het contact met de soulmate.. ze bleven contact houden dus er was helemaal geen schijn van kans voor ons.
De soulmate; hij heeft haar leren kennen door zijn hobby;zijn passie noemt hij het. Ik werd er gek van.. hij was er zoveel voor weg of zat hele avonden achter de computer. En ik zei weleens; we hebben een gezin he! En toen leerde hij haar kennen.. zij ging die kubussen van hout maken (ja het gaat om de Rubik’s kubus) Haar zoon was ermee begonnen en zo begon zij er ook mee.. Zij was wel fanatiek.. want ze heeft wiskunde gestudeerd en vindt dat ook allemaal spannend. Ik niet.. ik zat zoveel alleen met onze dochter .. ik wilde gewoon eens met zijn allen weg en niet in combinatie met een kubuswedstrijd. Zij is ook weggegaan bij haar vriend/man waar ze twee kinderen mee had. En nu reist ze met mijn ex de hele wereld over van zijn geld. En hij zegt steeds tegen onze dochter dat hij geen meubels voor zijn flat kan kopen omdat “mama”hem weinig geld heeft gegeven?!
Ik herken mijn exman niet meer…. Ik heb zoveel verwijten naar mijn hoofd gekregen en er is zelfs gezegd dat ik borderline heb. In niets deugde ik meer.. terwijl juist mijn moeder het daar heel moeilijk mee heeft omdat hij altijd tegen haar zei; u heeft zo’n geweldige dochter en ik ben zo blij met haar! En in een klap was het over.
Zoveel mensen hebben ze verdriet gedaan en doen ze nog. Mijn dochter wil de soulmate niet ontmoeten en als ik haar hoor wil ze dat nooit. De soulmate heeft onze dochter bedreigd en mijn ex heeft maar net kunnen beletten dat ze de politie op een meisje van 12 zou afsturen. En dan ging het om dat ze drie keer de telefoon op de haak heeft gegooid omdat ze boos was omdat ze het gevoel had dat haar vader haar weer voor de soulmate liet zitten.
Mijn hele leven stond op zijn kop.. en nu drie jaar later heb ik het nog moeilijk. Ook omdat juist degene die je het meest vertrouwde en waar je 24 jaar mee samen bent geweest je zo keihard hebt laten vallen. En ook denk ik weleens.. hij weet niet beter; hij komt ook uit een gezin waar van alles mee aan de hand was; hij heeft in een kindertehuis gezeten zijn moeder was een psychiatrisch patient. Hij heeft veel meegemaakt en juist op het moment dat onze dochter groter werd en we meer tijd voor elkaar konden hebben heeft hij de benen genomen.
Maar zoals vorige week toen zag ik hem en toen voelde ik mij zo sterk. juist omdat ik hem zag.. wat ik zag was helemaal geen gelukkige man.. hij zag er onverzorgd uit.
En zijn soulmate wordt ook niet zo gewaardeerd als hij gehoopt had.
Ze hebben zoveel stuk gemaakt en ik zou zo graag over een aantal jaar willen vragen; was het het waard?

Eitje
Geslacht: vrouw
Bom: februari 2011

Re: ook mijn verhaal

Bericht door Eitje » 25 mar 2012, 20:40

lieve Unhappy, dank je wel voor je verhaal,

X, Eitje

unhappy

Bericht door unhappy » 18 apr 2012, 20:06

Drie jaar later bezorgt mijn mc-er mij nog hoofdpijn. Hij treitert.. beschuldigt.. En hij doet net alsof IK een psychiatrisch patient ben!!! Mensen die hem spreken zeggen dat hij zo emotieloos overkomt.. Maar ondertussen pest hij me nog steeds en laat me niet met rust. Het ergste is dat hij MIJ beschuldigt van de dingen die hij zelf doet.
De ene dag kan ik er beter tegen dan de andere.. soms heb je gewoon alles tegelijk. Alsof hij voelt dat je even niet zo sterk in je vel zit.
Heb iemand tips??

Roos.m

Bericht door Roos.m » 18 apr 2012, 22:21

Och lieve Unhappy, wat duurt de strijd voor jou al lang, al vanaf 2008. dat moet een eeuwigheid zijn voor je gevoel.

Ik zit er zelf nog maar als beginneling in maar voel wel wat je bedoelt als je zegt ik kan er de ene dag beter tegen dan de andere dag, dat heb ik ook.
Dat emotieloze ken ik ook, en de beschuldigingen ook.

Ik kan je alleen maar een tip geven, probeer te praten met iemand als je in een dip zit, dat helpt mij steeds heel erg goed.
Ik bel dan een vriendin maar ik mag me ook gelukkig prijzen dat ik iemand hier in de buurt heb waarmee ik heel goed kan praten omdat hij in hetzelfde schuitje zit daardoor begrijpen we elkaar heel goed.
verder als er niemand in de buurt is waar je je verhaal aan kwijt kunt, kun je het altijd nog hier schrijven, dan ben je het ook voor een deel kwijt en kan men je ook een beetje steunen.

op eigen benen

Bericht door op eigen benen » 18 apr 2012, 22:56

Unhappy,
heeft hij je al die jaren steeds getreiterd ? Of is dit sinds kort, bij mij is het totale radiostilte en ik vraag me dan af of het zou wennen als hij je constant blijft treiteren. Ik vind het ongelooflijk dat zo'n mc er nog steeds blijft pesten om toch op 1 of andere manier contact te zoeken. Waar is de man met wie je zo je zo lang en goed leven hebt gehad het is echt niet te begrijpen.
Niet reageren lijkt me het beste en zeker als je niet zo goed in je vel zit. Ga er maar van uit dat het morgen weer wat beter gaat! Heel veel sterkte :icon-wink:

Eitje
Geslacht: vrouw
Bom: februari 2011

Bericht door Eitje » 19 apr 2012, 20:14

ik denk dat je steun bij een klein groepje mensen moet zoeken. Ik denk ook, om hem voor te zijn, dat je steun kunt zoeken, bij bv een psycholoog of maatschappelijk werk. Mensen als je man zijn ergens op gericht, dan helpt het als anderen op de hoogte zijn. Waarschijnlijk gaat veel gepest via of om jullie dochter.
Komt hij bij je binnen, of zoekt hij contact per mail, of pest hij je via via?
Kan je uitleggen hoe en wanneer hij je pest? En schrijf het van je af Unhappy, dat helpt ook.

Eitje

unhappy

Bericht door unhappy » 19 apr 2012, 20:50

Ja Josja, ik weet niet of ik het hier al verteld heb maar mijn ex zijn moeder was een psychiatrisch patiente.. vandaar dat hij ook niet echt een doorsnee jeugd heeft gehad.
Het pesten Eitje gaat inderdaad via onze dochter of om onze dochter, een voorbeeld; zij zit nog bij hem in zijn ziektekostenverzekering, er kwam een rekening van de tandarts dus die gaf ik mee aan onze dochter. Hij weigerde te betalen.. ik heb de rekening aan hem betaald.. en toch ook maar even de ziektekostenverzekering.. blijkt dat hij het gewoon vergoed krijgt. Verder kwam onze dochter thuis met de vraag of ik nog met een bepaalde kennis omging .. omdat iemand anders over mij op internet (van zijn hobbyclub) op internet had gezet dat ik een stom wijf ben??!! Natuurlijk weer een hele heisa geweest. En elke keer als ik eerlijk tegen hem ben wordt het tegen me gebruikt.
De man waar ik 24 jaar mee ben geweest is gewoon weg en daarvoor in de plaats is iemand gekomen die mij totaal haat echt zo diep haat en waar ik het aan verdien? Tuurlijk ik geef toe dat ik weleens foto's kijk die hij op zijn facebook zet van zichzelf met zijn soulmate.... en mijn moeder die ook nog steeds boos is zei dat tegen hem en nu zegt zijn soulmate dat ik ze stalk? Terwijl ik net bij paardrijden zat en de ene whats app na de andere kreeg en ik kan vertellen.. er stonden geen aardige woorden in..
en onze dochter is 14 en ze gaat op woensdag naar hem toe en op zondag en dan moet ik haar brengen.. ik weet niet of jullie ervaring hebben met pubers maar die van mij loopt te tutten dus we komen eigenlijk niet echt op tijd... bij hem.. en ik krijg dus iedere keer boze berichten.. en het gaat om vijf of tien minuten.. gisteravond stuurde hij zelfs een bericht terwijl ik voor zn deur stond. hij treitert me om alles...
Toen hij haar nog zelf haalde was ze ook nooit op tijd.
maar als hij me pakken kan dan doet hij het.. waarom toch he..

Plaats reactie