Mijn vrouw is zichzelf kwijt

Bijdragen geplaatst door leden die vinden dat iedereen deze mogen inzien.
Dit forum is openbaar maar alleen leden kunnen hier op reageren.
Eitje
Geslacht: vrouw
Bom: februari 2011

Re: Mijn vrouw is zichzelf kwijt

Bericht door Eitje » 13 sep 2012, 07:10

waar we ook rekening moeten houden is dat Suzie een heel ander caliber is dan de mensen waar wij mee te maken hebben. Suzie kan 1000 keer midlife zijn, maar ze kan heel goed vertellen waar en waarom het mis met haar( relatie) ging.
Onze mc ers blijven daar, meestal, een probleem mee hebben.
Ook nemen de meeste van onze MC ers geen of weinig schuld op zich. En Suzie loopt hier niet van weg, ze blijft uitleggen. Dat vind ik knap.
Die lege, kille of peilloze blik; ik zie hem nog regelmatig, als er iets gezegd wordt dat als te intiem oid wordt ervaren.

Uitspraken als groei ed; nou het zal wel, de ene groeit en de andere doet wat anders. En uiteindelijk leren we allemaal iets.
Hoe we het ook draaien en keren; we zijn allemaal deskundig geworden. We kijken allemaal verder dan onze neus lang is.
We hadden het allemaal willen missen en we dealen er allemaal mee.
Die groei van de mc ers, dat klopt ook, die begeven zich op paden waar wij niet van kunnen of willen dromen. Groei is ook in het ravijn staren en het overleven.

Dit forum helpt ons allemaal. Ik heb geen idee waar of wat ik geweest was zonder. In elk geval niet zonder al te veel ziekte dagen aan het werk, dat is iets dat zeker is.

thomas
Geslacht: man
Bom: bom gevallen 24-1-2011

Bericht door thomas » 13 sep 2012, 11:56

Of een MC-er groeit of niet hangt af van hun bereidwilligheid om naar zichzelf te kijken en de problemen die ze hebben te lijf te gaan. Zolang ze in replay zitten gebeurt er niets. Ze zullen eerst 'zwart brood' moeten eten zoals wij dat al geruime tijd gedaan hebben en soms nog doen voordat er ook maar een klein beetje vooruitgang geboekt wordt. En dan nog. De ontwikkeling van mijn midlifer laat ik voor wat het is. Ik observeer haar en als er iets gebeurt wat ik opmerkelijk vind dan schrijf ik het hier op. Natuurlijk hoop ik op een positieve ontwikkeling, al is het alleen voor mijn kinderen en mijn eigen gemoedsrust. Ik wil wel weer eens als een 'normaal' mens worden behandelt. Wil ik weer een bevredigend leven kunnen leiden dan moet ik eerst die loopgraven uit. Vervolgens moet ik dan nog een mijnenveld oversteken en pas dan kan ik opgelucht ademhalen en weer echt gaan genieten. Dat klinkt mischien heel zwaar, er zijn ook lichtpuntjes genoeg, maar ik kan het me nog niet permiteren om mijn harnas van me af te gooien en de witte vlag te hijsen.

Saluut en gegroet, Majoor Thomas.

Eitje

Bericht door Eitje » 13 sep 2012, 15:43

ik denk dat er mensen zijn die even wat minder snel moeten lezen en of oordelen.
Ik schrijf helemaal nergens dat wij niet in ravijnen staren, ik heb het over paden waar MC ers komen( die ik niet ken) en over in ravijnen staren.
Over in ravijnen staren kan ik meepraten.

Het zou fijn zijn, ook voor de sfeer, als we eens wat minder heftig op elkaar zouden reageren.

Op dit moment lijkt het hier een beetje op elkaar aftroeven ipv elkaar tot hulp zijn.
We zijn een klein forum en iedereen is welkom, maar het moet wel leuk en de moeite waard blijven.

Eitje

Bericht door Eitje » 13 sep 2012, 17:42

ik vind sommige zaken op de man/vrouw gespeeld.
Het lijkt net alsof er een dubbele bodem of lading in berichten zit.
Dat vind ik tamelijk frustrerend en ontmoedigend.

Natuurlijk lopen emoties op, dat is logisch, maar dan kom ik toch weer bij de eerste zin van mijn reactie terecht.

Klein advies; wees niet overvriendelijk, als je je in andere kringen in andere bewoordingen uit. Doe "normaal' zou Mark Rutte zeggen.

Eitje

Bericht door Eitje » 13 sep 2012, 18:20

beste Arjan, hoe kom je erbij dat ik het over jou heb?

Eitje

Bericht door Eitje » 27 dec 2012, 14:24

Ze is al heel erg lang weg, Arjan en elke keer als jij een tegemoet poging doet, komt ze op een bepaald moment terug met; get a grip, get a life.

Ze is van je gescheiden en woont met iemand anders. Als je nu smsen en mail naar haar gaat sturen, kan dat overkomen als ongewenst intiem. Ze heeft nl geen andere relatie met jou dan die van gescheiden ouders. Als jij dan zegt, ik mis je, ik wil je voelen, dan kan dat overkomen als bedreigend en raar. Zeker wanneer je het meer dan één keer doet.

De kans is groot dat ze dit als stalken ziet, maatregelen treft of je belachelijk maakt. Pas astjeblieft op.

Plaats reactie