Mijn vrouw is zichzelf kwijt

Bijdragen geplaatst door leden die vinden dat iedereen deze mogen inzien.
Dit forum is openbaar maar alleen leden kunnen hier op reageren.
Roos.m

Re: Mijn vrouw is zichzelf kwijt

Bericht door Roos.m » 05 apr 2012, 09:56

Ongelooflijk weer zo'n verhaal waarin zoveel herkenning zit.

Arjan ik stuur je even een pb.

Eitje
Geslacht: vrouw
Bom: februari 2011

Bericht door Eitje » 09 mei 2012, 18:29

Ik begrijp jullie beide wel.

Van mijn kind hoop ik ook dat "alles"weer wordt zoals het was en helaas weet ik ook dat het een utopie is. Op z'n mooist kunnen we weer door een deur, een kopje koffie drinken.
Het is leven tussen hoop en vrees.
Mijn realistische ik zegt dat er geen kans meer op volledig herstel is, want het vertrouwen is compleet geknapt, kapot gemaakt en verdwenen. En of het nu je partner of je kind is; je bent verraden. En mensen kunnen duizend keer zeggen dat het de crisis was die dit veroorzaakte, nou helemaal best, dan was er afstand nodig en rust, begrip en tijd, waarschijnlijk ruzie ook, een andere partner toe maar, doe maar, maar het verraad, dingen over jezelf horen, alleen maar dingen over jezelf horen die nergens op slaan? En voor jou Arjan, na twee jaar je nog weten te raken met negeren, ze maakt je wel iets heel duidelijk hoor.
Maar je begrijpt de boodschap pas, als je in staat bent om heb te ontvangen.Je let nu nog op signalen die er niet zijn en ook niet zullen komen. Ze lijkt, na twee jaar, gelukkig met die griezel.
Ik denk dat je bijna zover bent om de boodschappen die ze je stuurt te begrijpen, jammer dat je er eerst voor moest afknappen.

Maar hoe dan ook; ik droom er ook van dat we weer "normaal"of wat het dan ook was, met elkaar zouden mogen omgaan.

Eitje

thomas
Geslacht: man
Bom: bom gevallen 24-1-2011

Bericht door thomas » 09 mei 2012, 21:54

Mensen die in een crisis zijn beland, zoals het met onze midlifers het geval is, vertonen veranderd gedrag. Sterker nog ze zijn totaal tegengesteld aan wat ze voorheen waren. Wat áls ze uit die crisis komen, zien we dan de oude persoon terug? Ik denk het wel. En wanneer ze die crisis overwonnen hebben, dan hebben ze een aantal harde lessen geleerd net zoals wij als achterblijvers een aantal harde lessen hebben geleerd. We trekken onze conclusies daaruit en pakken de zaken voortaan anders aan, zoeken andere oplossingen. Maar in essentie zijn we niet wezenlijk veranderd. Het heeft geen zin om terug te gaan naar de oude situatie. Als het goed is wil je dat ook niet meer. Als er ooit weer een relatie onstaat tussen ons en onze midlifers dan zal dat een nieuwe, andere en wellicht betere relatie zijn. De bagage die beide partijen meebrengen draagt daar toe bij. In positieve zin. We zullen dan wel alle shit die we te verduren hebben gehad tijdens die crisis moeten kunnen laten voor wat het is. Dat zal niet meevallen. Ook zal de midlifer de schaamte en het schuldgevoel achter zich moeten kunnen laten. Ook dat zal niet meevallen. Hoewel ik niet in sprookjes geloof denk ik dat het kan. In mijn geval ga ik daar niet vanuit maar ik sluit het ook niet uit. Er zijn nu al een aantal dingen die ik anders aanpak dan voorheen. Je belandt in een compleet andere situatie en door nood gedwongen pas je je strategie aan. Het is een kwestie van overleven maar je staat er versteld van hoeveel aanpassingsvermogen een mens bezit. Je leert zoveel over jezelf. En dat is wat belangrijk is.

Arjan, vervelend dat je nu even niet verder kan, maar neem alle tijd die je nodig hebt om te herstellen. Tot nu toe ben je steeds doorgegaan maar het houdt een keer op. Investeer nu in jezelf en wees even niet te hard voor jezelf. Het loslaten kost mij ook nog altijd veel moeite, net als in jouw geval had ik een prachtvrouw en een geweldig huwelijk, dus daar ben je niet zo snel los van. Maar loslaten moet ik, want wat is het alternatief?
Ik hoop dat de komende periode een louterende werking op je zal hebben zodat je daarna weer met een open vizier je toekomst tegemoet kunt treden.

Groetjes, Thomas.

Eitje

Bericht door Eitje » 18 mei 2012, 16:31

Ik hoop zo ,Thomas, dat de oude persoon terug komt.
We zitten nu zo'n 2.5 jaar in de ellende en het eind lijkt nog lang niet in zicht. Loslaten? Elke keer als ik denk dat het gelukt is, duikt de midlifer weer op met een nieuwe voorraad bagger.

Persoonlijk hoop ik op een winterslaap.

Eitje

Jenny

Bericht door Jenny » 28 mei 2012, 23:19

Hoi Arjan,

Je weet toch dat iem met een MC dit zelf niet wil of kan inzien! Mijn MC er ziet het ook niet van zichzelf en je hebt toch kunnen lezen bij Remie`s tips dat ze overal over liegen zodra ze hun lippen bewegen, echt ze geloven alleen hun eigen kromme waarheid.Wat mooi was is nu niet mooi meer etc. Laat je er niet ziek door maken, jij weet hoe het was maar zo is het niet meer en zal het waarschijnlijk ook niet meer worden! Denk aan jezelf en je kinderen en kijk vooruit en probeer het verleden los te laten.En nu alleen nog maar een glaasje water nemen hoor !!

liefs, Jenny

thomas
Geslacht: man
Bom: bom gevallen 24-1-2011

Bericht door thomas » 28 mei 2012, 23:24

Ik snap je gevoel Arjan, maar geloof me, jou ex heeft een MLC van hier tot de melkweg. Ze kraamt onzin uit, de standaard prietpraat waar al die midlifers mee te koop lopen. Het is een klassiek geval met alle leugens die erbij horen.

Geniet van je whiskey en kwel jezelf hier niet langer mee. Je geeft haar te veel credits op deze manier. En dat is ze niet (meer) waard.
Sterkte kerel.

Groetjes, Thomas.

chapeau

Bericht door chapeau » 27 jul 2012, 00:17

Ha Arjan,

Ik weet niet of het je helpt, maar ik heb een hele map met EXACT dezelfde mails.
"ons " ipv " mij" . Gebeurt gewoon altijd. Ik stoorde me er enorm aan, maar denk nu alleen maar : zit jij lekker onder de plak. Want dat moet hij van die tut hoor. Die is doodsbang dat ze wordt buitengesloten. Alsof ze ooit is 'binnengesloten'.....

Geen antwoord geven op vragen. ZO herkenbaar.

Het helpt je niks. Maar het is gewoon eng, zoals jouw ex en de mijne reageren. Alsof ze hetzelfde boekje volgen.

Geniet van je weken zonder je kids Arjan. Ik zou soms goud geven voor een tijdje geen kids. Ongezellig en je mist ze, dat is zeker. Maar je hebt ook even geen verantwoording, geen zorg. Kunt eten wat je wil, en hoe laat je wil. Je kunt even uit het ritme dat je toch door kinderen wordt opgelegd. Natuurlijk mis je ze verschikkelijk. Maar over 3 weken zijn ze er weer. En ik weet niet hoe oud ze precies zijn. Maar ik heb een meisje van 15, dat eigenlijk niet lastig is, maar die ik soms best even kan missen hoor :shock: . Als de kids er zijn, is er heel weinig tijd voor jezelf. Geen eigenlijk. Maak er dus nu gebruik van. Bij mijn ex houden ze het niet langer dan 4-5 dagen uit. In de hele grote vakantie. Dat is zo killing. Ik zou tékenen voor 3 weken echt. En ik durf te stellen dat er maar weinig mensen zoveel van hun kids houden als ik :D .

Dus : genieten. Leuke dinegn plannen. Dan is het zo over !

Eitje

Bericht door Eitje » 03 aug 2012, 19:24

ze weet precies hoe ze je raken moet. Sommige mensen hebben dat en maken er dankbaar gebruik van.

chapeau

Bericht door chapeau » 06 aug 2012, 23:47

Ik ken een spreekwoord voor die reactie....

" zoals de waard is....."

jullie kennen hem ook.

:mrgreen:

beekje

Bericht door beekje » 13 aug 2012, 09:27

@ Arjan,

Heel goed, denk dat ik de tekst binnenkort van je "leen".

Groetjes,

beekje

Plaats reactie