Midlife man

Bijdragen geplaatst door leden die vinden dat iedereen deze mogen inzien.
Dit forum is openbaar maar alleen leden kunnen hier op reageren.
Plaats reactie
Victoria
Geslacht: vrouw
Bom: gevallen op 7 juni 2016

Midlife man

Bericht door Victoria » 01 jan 2021, 15:58

Hallo allemaal,

Ik schrijf mijn verhaal met terugwerkende kracht en wijsheid en kennis achteraf.
Het is nu bijna 5 jaar geleden dat bij mij de bom viel.
Mijn ex gaf aan gevoelens te hebben voor een ander en hij wist het allemaal niet meer. Deze boodschap kwam toen volledig uit het niets. Hij ging praten altijd zorgvuldig uit de weg en ik eigenlijk ook.
Daarvoor was hij al minstens anderhalf jaar ontevreden, had een kort lontje en iedereeen buiten hemzelf kreeg hiervan de schuld.
We waren 15 jaar getrouwd en ineens was het allemaal altijd al waardeloos tussen ons. Van het niet meer zeker weten, maar nog wel van mij houden, veranderde het in 'alles komt door jou, want wat ik voor sm voel is niet te evenaren. Dit kan ik niet negeren, hier moet ik iets mee!"

Ik heb 8 maanden gestreden om zijn liefde, gehuild, gepraat, hem alle ruimte van de wereld gegeven, maar het was trekken aan een dood paard . Ook las ik alles over mlc en schreef ik tonnen tekst hier op het besloten gedeelte.
Zoveel steun vond ik hier, maar ook een gezonde spiegel werd me voorgehouden. Het duurde lang tot ik wel toe moest geven dat er van mij na 8 maanden vechten voor een utopische relatie, niets meer over was. Ik had zero zelfrespect, geen autonomie of energie meer over.
Toen heb ik de relatie met mlcer beëindigd, wat totaal tegen mijn gevoel in ging, maar de enige juiste rationele keus was. Mlcer was niet te redden en ik moest mezelf en onze 2 kinderen gaan redden.

Helaas is dit alles niet vanzelf gegaan, ik ben bijna alles kwijt geraakt. Geen eigen huis meer, geen geld, geen baan en belandde met kinderen weer terug bij mijn ouders.
Voor een huurwoning bestond geen urgentie en energie om een baan te zoeken had ik niet naast de juridische procedure die ik helaas met mlcer moest opstarten en mijn leven als alleenstaande moeder. Voor mijn kinderen moest ik 2 ouders zijn, want hun vader had sm als zijn prioriteit. We volgden verplicht mediation, iets dat met een mlcer kansloos is. Controledrang, dwarszitten en er samen uitkomen werken slecht samen en ik deed in mijn eentje het huiswerk.
Voor goede communicatie zijn er 2 nodig en ik heb me zelden meer alleen gevoeld dan in mijn huwelijk en daarna tijdens de scheiding met deze man.

Met behulp van therapie, ook voor de kinderen en het lezen van tientalle boeken heb ik zelf mijn antwoorden gevonden.
Ik moest toegeven dat mijn relatie disfunctioneel was, toxisch en gebaseerd op verlatings- en bindingsangst van ons beide. Aan zijn mlc kon ik niets doen, maar van mijn rol in de relatie kon ik wel leren. Het is gemakkelijk alle schuld bij de mlcer te leggen, maar uiteindelijk hebben we allemaal zelf ook een rol en een keuze. Ik begon mijn slachtofferjas uit te trekken, stukje bij beetje.
Dit soort gedragspatronen komen voort uit je jeugd en ik moest dat onderzoeken om zelf positief te veranderen. Deze disfunctionele schema's hielpen als kind, maar als volwassene zitten ze je in de weg.

Ik moest zelf alsnog emotioneel volwassen worden en dat is een lange maar voor mij onmisbare weg. Deze ellende met de mlc van mijn ex man heb ik positief weten om te buigen. Ik kan nu zelfs zeggen dat ik het niet had willen missen. Blijkbaar kon ik hem zelf niet loslaten en nam ik al veel teveel jaren genoegen met kruimels in onze relatie. Hij kon mij alleen maar loslaten door naar sm over te hoppen. Zij tilde hem uit zijn depressie, voor mij was hij al langer niet meer een held. De sm was als een intense verslaving en ze bijelkaar weghouden bleek onmogelijk te zijn in de verliefde fase en zelfs nu voelt het blijkbaar als afgang naar de buitenwereld dat hun relatie niet functioneert. Ze hadden immers onze relatie voor hun geluk opgeblazen , maar waren zich niet bewust dat ze hun eigen patronen gewoon weer meenamen naar de volgende relatie.

Het heeft me bloed zweet en tranen gekost, maar ik ben nu gelukkiger dan eerder en meer dan ooit mezelf aan het worden.
Nu houd ik van mezelf en zoek mijn geluk en de liefde niet langer in de ander. Je kunt alleen jezelf gelukkig maken, op de ander heb je weinig invloed. Mijn geliefde prins op het witte paard- sprookje heb ik ingeruild voor een mooi rijk gevoelsleven samen met mijn kinderen. Boven mijn hoofd is een veilig en prachtig dak, ik ben bezig met het vinden van een baan en blijf mezelf ontwikkelen op allerlei gebied.
Mijn leven wordt alleen maar mooier en ik voel liefde en geluk voor alle kleine dingen in mijn leven en alle lieve mensen op mijn pad
Op een dag zal er zeker een nieuwe (Lat) relatie komen, wanneer ik daar ruimte voor voel, maar eerst mezelf nog verder ontplooien. De liefde komt vanzelf als je de dingen doet waar je van houdt en die doe ik nu iedere dag!

Mlcer daarentegen is nog steeds met zijn sm. De relatie is destructief en nog ongezonder dan die ik met hem had.
Hij is nog verder van huis dan 5 jaren geleden. Alleen hij zal het niet toegeven en hulp heeft hij tot nu toe niet gezocht. Hij en sm lijken hierin op elkaar. Geen zelfreflectie, ongelukkig en iedereen de schuld geven behalve zichzelf.
Als we samen geen kinderen hadden dan was ik daar niet zo mee geconfronteerd geweest afgelopen jaren.
De kinderen vinden nu zo langzamerhand hun eigen weg hierin, hoe ze met hun vader en sm moeten omgaan Ik laat dit steeds meer los. Samen zoeken die 2 het maar uit, het is niet meer aan mij. Voor de kinderen en de omgangsregeling die hen paste heb ik gevochten en dat is nu klaar en staat zwart op wit.

De tijd heelt vele wonden en is je vriend. Ontelbare tranen gehuild, eindeloos gepraat, geanalyseerd en zoveel geleerd. Uitgeleerd raak ik niet en wil ik niet zijn en dat blijft mijn persoonlijke pad. Mijn zielsmissie is om mijn ervaringen te delen en een ander in een soortgelijke situatie een hart onder de riem te steken.
Wanneer je hier bent beland en het allemaal niet meer weet, vergeet dan nooit dat je sterker bent dan je denkt. Veerkrachtige dan je je voelt en wijzer dan je dacht.
Je bent niet alleen en hier voel je je gesteund.
Uiteindelijk moet je het wel alleen doen, je leven optimaal beleven. Het gaat niet vanzelf, het is hard werken maar het is het helemaal waard Jij bent het waard!
Ik ben er gekomen: van een diep ongelukkig schaduwmeisje naar een gelukkige positieve levenslustige vrouw. Jij kan dat ook! Geef het tijd, aandacht en heel veel liefde.
Heel jezelf en houd van jezelf. Dat is de sleutel.

Victoria
Laatst gewijzigd door Victoria op 01 jan 2021, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara
Bom: gevallen 26 jan 2020

Re: Midlife man

Bericht door Sara » 01 jan 2021, 17:50

Victoria, ik vind je zo moedig, zo mooi om te zien hoe jij 5 jaar verder bent. Ons 'verse' lotgenoten hebben veel aan jouw gegroeide stevigheid. Het zorgt voor hoop en soms ook voor een pittige, misschien komt het nooit meer goed, spiegel.
Dank! Sara

Eitje
Bom: februari 2011

Bericht door Eitje » 02 jan 2021, 12:48

Jee Victoria, hoe je vijf jaar ellende kan samenvatten in een net stukje tekst. Opnieuw mijn pet af.

Victoria

Bericht door Victoria » 02 jan 2021, 14:11

Dank jullie wel!!😊

Fred
Geslacht: man
Bom: Gevallen okt 2020

Bericht door Fred » 03 jan 2021, 23:09

Bedankt!!!

Victoria

Bericht door Victoria » 04 jan 2021, 09:23

Graag geschreven Fred en dank je wel😊

Ate2020
Bom: Febr 2020

Bericht door Ate2020 » 04 jan 2021, 11:39

Mooi geschreven Victoria, zo ver als jou hoop ik ook te komen.
Wie strijdt kan verliezen, wie niet strijdt heeft al verloren

Victoria

Bericht door Victoria » 04 jan 2021, 15:52

Dank je wel, wat lief! Ik weet zeker dat jij ook zover komt😊

bommetje
Bom: okt 2015

Bericht door bommetje » 04 jan 2021, 22:25

Wauw Victoria, een hele grote wauw voor jou. Ook dit is een verhaal van hoop maar vooral van succes. Mooi te lezen dat je je eigen stukken ook ziet en ermee aan de slag bent gegaan. Natuurlijk is het makkelijk om alles bij de MLC-er neer te leggen, maar ook wij achterblijvers hadden een winst in deze oorspronkelijke relatie, dus ook wij hebben het aan te gaan en dat heb je gedaan :clap: . Goed bezig zeg, ben plaatsvervangend trots op je, prachtig geschreven. Ik wens je een heel goed 2021 xx

Victoria

Bericht door Victoria » 05 jan 2021, 16:39

Oh Bommetje...wat lief gezegd. Dank je wel. Ik bloos er van😊
Ik wens jou ook een prachtig 2021!

Plaats reactie