Midden 30 en een MLC ja hoor het komt voor!

Bijdragen geplaatst door leden die vinden dat iedereen deze mogen inzien.
Dit forum is openbaar maar alleen leden kunnen hier op reageren.
Plaats reactie
ikke ik
Geslacht: vrouw
Bom: 02-08-2016

Midden 30 en een MLC ja hoor het komt voor!

Bericht door ikke ik » 21 jan 2017, 15:18

Voor wie eraan twijfelt of van vele anderen de reactie krijgen 35 en nu al een Midlifecrisis is dat niet wat jong? Nee hoor het komt meer voor dan je denkt. Ook mijn partner , ex-partner nu, heeft een Midlifecrisis.
Ik wist niet wat mij en mijn 2 kindjes overkwam toen de bom viel. Helemaal uit het niets zei mijn man op een avond: Wij zijn klaar. " De liefde is over."
Dan sta je daar schoon met een kleuter en baby. Geen uitleg, geen gesprek niets.
Een week erna gaat hij samenwonen met een andere vrouw (SM). Een vrouw die niets van kinderen moet hebben. Maar mijn man "ziet" dat niet en nu 6 maanden later nog steeds niet.

Een aanleiding in zijn jeugd voor een Midlifecrisis kan ik niet zo meteen vinden. Ik weet alleen dat hij als oudste kind nogal op een voetstuk staat of heeft gestaan bij zijn ouders.
Hij heeft een verantwoordelijke functie en heeft op 5 jaar tijd een hele trap omhoog geklommen. 3 Maanden voor de BOM kreeg hij weer een nieuwe functie. Enkel in zijn ogen was het een stap opzij en niet een stap omhoog. Helaas zie ik dat niet zo, maar hij was er wel door gefrustreerd en dat is de laatste druppel geweest.
Als ik nu terugkijk op de periode voor de BOM dan zie ik dat hij al een 1,5 jaar zich steeds afstandelijker en minder aangenaam ging gedragen. Helaas wist hij het toen altijd zo te draaien dat bepaalde situaties mijn "fout" waren. En ik geloofde dat toen ook nog. Nu zie ik dat gelukkig wel al anders.

Die SM blijft me een raadsel. het is op persoonlijkheidsvlak een persoon die hij NOOIT zou kiezen. Zo een vals, manipulerend kreng zonder inhoud. Maarja ze weet nu eenmaal bijna ieder vent rond haar vinger te draaien, ervaring heeft ze genoeg! Ik zou nooit willen zijn zoals zij. Ik zie haar ook niet zozeer als concurrentie, maar ze heeft toch maar mooi mijne vent uit huis gepikt. :twisted:

Onze scheiding was op 4 maanden rond. Gelukkig maar want hoe langer ze in de replayfase verkeren hoe moeilijker ze in omgang worden.
Voor iemand die zo absoluut tegen liegen is, is het zijn 2e natuur geworden. Als ik de handleiding lees, dan snap ik het plaatje volledig. Maar als ik het dan in mijn eigen situatie probeer te plaatsen dan snap ik er veel toch weer niet van.

Ik hoop dat hij ooit beseft wat hij allemaal weggooit!

ikke ik
Geslacht: vrouw
Bom: 02-08-2016

Re: Midden 30 en een MLC ja hoor het komt voor!

Bericht door ikke ik » 26 apr 2019, 14:28

Op vraag een update.

Ik ben nu ongeveer 2 jaar verder na dit bericht en bijna 3 jaar nadat hij thuis weggegaan is.

De situatie met mijn ex is onveranderd. Ik merk dat hij nog graag weet hoe het bij mij thuis “gaat”.
Ik heb vorig jaar een nieuwe relatie gehad van een paar maanden en dat ging hem NIET.
Praten over de kinderen lukt niet. Ofwel ketst het van hem af gelijk een bal tegen een muur ofwel krijg ik reacties van een 10 jarige terug.
Afspraken omtrent de kinderen gaan zo-zo.

Ik probeer me niet te veel aan te trekken. Mijn eigen leven te leiden. Een goed en stabiel thuis te maken voor mijn kinderen.
Ik zou hem nooit terug willen daarvoor is te veel gebeurd. Zelfs de man van vroeger zou ik niet terugwillen. Ik merk wel dat hij niet klaar is met mij of ons, hij beseft niet dat hij geen verwerkingsproces heeft doorgemaakt. Nuja pech voor hem 😉
Ik kijk vooruit en af en toe toch nog terug. Ik ben veel zelfbewuster geworden. Weet wie ik ben en wat ik wil. Ik trek me veel minder aan van wat de mensen zeggen en denken.

We zien wel wat de toekomst brengt!

Groetjes

NathanNever
Geslacht: man
Bom: gevallen 15 november 2018

Re: Midden 30 en een MLC ja hoor het komt voor!

Bericht door NathanNever » 27 apr 2019, 09:48

Dank je wel voor je update. Wat ben je goed bezig en wat is het toch verschrikkelijk zo'n midlife crisis.

Plaats reactie