1 januari 2013

Algemene mededelingen alleen voor leden.
Plaats reactie
Admin
Beheerder

1 januari 2013

Bericht door Admin » 26 okt 2012, 07:57

Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde. [Boeddha]

Geachte forumleden,

Dit is niet mijn wijsheid, maar de wijsheid van iemand die veel meer was dan ik ooit kan en zal zijn.

Ik ga stoppen met MidlifeCrisisWeb. Ik voel mij in bepaalde situaties in een rare positie gedrukt. Ik ervaar de rol van beheerder daardoor als last. Ik word door die rol soms door anderen op het speelveld geplaatst, ook als de discussie mij verder niet raakt. Door mijn ‘macht’ heb ik geen macht maar onmacht, ik word geleefd. Het is heel vreemd om te moeten constateren dat ik wel eens door anderen beoordeeld en soms zelf veroordeeld word, zelfs buiten het forum om. Dat mensen dit soort vreemd gedrag aanmeten is voor mij soms niet te bevatten. Het maakt dat ik mij amper nog op het forum kan uiten, waarmee het forum voor mij persoonlijk flink in waarde is gedaald.

Het forum is geen harmonieus geheel. Voor een discussieplatform is dat ook helemaal niet noodzakelijk mits de ruimte ook gedeeld wordt en individuen met ieder zijn of haar beschadigingen de ruimte krijgen en dat anderen dat ook respecteren. Lastig wordt het als de man i.p.v. de bal gespeeld wordt. Dit gebeurt echter weleens en dat laat in de schaduw een vreemde sfeer op het forum achter. Die dreiging voel ik regelmatig.

Dit alles speelt bij mij al een tijdje. Een paar forumleden hebben mij tot nu toe zover weten te krijgen dat ik mij daar tijdelijk overheen heb kunnen zetten. Ik voel echter dat het forum niet meer was wat het ooit (kortstondig) geweest is, ik ervaar de donkere wolken die soms weer daar zijn.

Voor hen die zich ongerust maken: Dit alles heeft helemaal niets met mijn persoonlijke situatie of gemoedstoestand te maken, juist niet! Het gaat de afgelopen maanden juist erg goed met mij. Mijn pad leidt weer tot de toekomst, de weg naar het verleden ligt achter mij.

70% van de forumleden schrijft nooit, nog eens 10% maar zeer sporadisch. Een paar forumleden hebben geuit dat zij zich veel beter thuisvoelen op buitenlandse forums. Van het restant van de forumleden zijn een redelijk aantal ook actief op Midlife Info, sommigen forumleden posten op beide forums identieke verhalen. Er is dus maar een heel klein groepje wat op zoek zal moeten gaan naar iets anders.

M.i.v. 1 januari 2013 zal MidlifeCrisisWeb zijn einde vinden. Ik wil jullie allemaal bedanken voor je inzet.

Groeten,
Jaybe

Admin
Beheerder

Re: 1 januari 2013

Bericht door Admin » 30 okt 2012, 07:57

Geachte forumleden,

Heugelijk nieuws! Er is vanaf heden een nieuwe beheerder van het forum: Thomas! Het doet mij deugd dat Thomas bereid is om het beheerdersstokje van mij over te nemen. Eitje zal als moderator hem terzijde (blijven) staan.

Zelf mag ik weer worden wie ik was: Jaybe. En ik kan daardoor ook weer zeggen wat ik wil, zonder dat bepaalde mensen mijn slachtofferschap verhusselen met de beheerderstaak. Hoewel dit gedrag meer zegt over deze mensen dan over mij, is daardoor al die maanden wel wat van mij afgepakt geweest. Namelijk het feit dat ik ook slachtoffer ben - ik heb gedurende die tijd de reis alleen gedaan.

Maar nu breekt een nieuwe periode aan. Zowel voor het forum als voor mij!

Groeten,
Jaybe

Eitje
Geslacht: vrouw
Bom: februari 2011

Bericht door Eitje » 30 okt 2012, 08:15

:D Heel blij. Vlug geregeld mannen!

Welkom Thomas en hello / goodbye Jaybe.

Eitje

thomas
Geslacht: man
Bom: bom gevallen 24-1-2011

Bericht door thomas » 30 okt 2012, 10:40

Hallo forumleden! Laat ik in de eerste plaats zeggen dat ik blij ben met het feit dat we in de lucht kunnen blijven en dat iedereen hier fijn door kan gaan met lezen/schrijven. Op zich zal er voor jullie niets veranderen. Het forum is goed zoals het is, Jaybe heeft fantastisch werk verricht en wat dat aangaat kom ik in een gespreid bedje terecht. De inhoud van het forum wordt uiteindelijk door jullie bepaald, door wat jullie schrijven. Onze MC-ers blijven de gemoederen toch bezig houden, dus dat komt wel goed. Mochten er vragen, problemen, ideeën en suggesties zijn dan hoor ik het graag.
Ik wil tevens van de gelegenheid gebruik maken Jaybe te bedanken voor zijn enorme inzet en toewijding en ik hoop dat je nu ongestoord verder kunt gaan met het bouwen aan je toekomst en de Jaybe kunt zijn die je graag wilt zijn. Het is je van harte gegund!
En Eitje, tof dat je mij terzijde wilt staan, jouw inbreng is goud waard.

Zoals ik eerder al schreef, onze verhalen zijn nog niet 'af', we zijn nog niet klaar en het is goed dat we elkaar hier op een positieve manier kunnen blijven steunen. De buitenwereld heeft geen weet van wat er zich allemaal in onze levens afspeelt en een forum als deze is dan ook zo nodig om weerklank, herkenning en begrip te vinden bij lotgenoten.
Dus voor iedereen: welkom terug van nooit weggeweest.

Groetjes, Thomas.

Eitje
Geslacht: vrouw
Bom: februari 2011

Bericht door Eitje » 30 okt 2012, 16:33

:D :violin:

Plaats reactie